Selfien och den äkta skönheten

Apropå selfie-trenden jag kommenterade häromdagen. Kom att tänka på det här initiativet och filmen nedan som Dove publicerade i januari. Som en uppföljning på deras liknande initiativ på temat real beauty, som det här.

Att som konsumentvarumärke – särskilt ett associerat med kropp och skönhet – försöka ta en lite mer meningsfull och ansvarsfull plats i samtiden, att kommentera den och få oss att fundera och att kännas trovärdig i en fråga, kommersiella intressen till trots, är en ganska svårbalanserad uppgift. En jag tycker Dove ändå gång på gång lyckas med. Och deras sätt att kommentera, reflektera över och sätta selfien i nytt ljus, är briljant.

Det här är inlägg 14 i #Blogg100 – en numer årlig utmaning i att publicera minst ett blogginlägg om dagen, hundra dagar i rad. Följ mig även på Bloggbyråbloggen, som också är en del av Blogg100 2014.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>