Om vikten av innehåll (och en riktigt lättviktig burrito)

I dag sitter jag och klämmer på min kammare. Ingen klämdag i egentlig betydelse, jobbar som aldrig (nåja) förr, men vi har i alla fall valt att distansera oss från kontoret i dag. Skönt ibland, särskilt med projekt som kräver rejäl och sammanhållen nedgrottning (läs: analys), även om jag nästan alltid tycker bäst om att ha kollegorna runt mig att bolla med.

Just på grund av fokuset på egen bubbla har jag i dag inte så mycket att delge omvärlden. Men det har som tur är andra. Till exempel David – som jag råkar tycka löjligt mycket om för en massa mer saker än bara (”bara”)  det faktum att han skriver och driver sajter lika självklart som en annan borstar tänderna – som idag bloggat om den nya sortens nyhetssajter. Intressant läsning för alla ”vanliga dödliga svenska innehållsproducenter” som fortfarande har något att lära av sajter som Buzzfeed. Och säkert de flesta andra också.

Den bästa Buzzfeed-nyheten just nu tycker jag för örvigt är den här, som du sannolikt redan sett passera valfritt socialt flöde, via valfri lolifierad nyhetssajt. Någon i mitt nätverk skrev att det är sådant här som får internet att gå runt. Jag är beredd att hålla med.

Det här är dag 63, och ett av flera inlägg i #Blogg100 – en numer årlig utmaning i att publicera minst ett blogginlägg om dagen, hundra dagar i rad. Följ även mig och mina fina kollegor på Bloggbyråbloggen, som också är en del av Blogg100 2014.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>