Idag skrapar jag framtid på ”Global Entertainment & Media Outlook 2010″

Japp, jag var där förra året och jag kommer vara där i år igen. Idag bjuder nämligen SIME och Pricewaterhouse Coopers in till ”den 11:e utgåvan av Pricewaterhouse  Coopers Global Entertainment & Media Outlook före alla andra”.

Specieeeellt ;P.

Var inte helimponerad av ”den 10:e utgåvan” (jo, eventet bjöd på en del intressanta diskussioner, men jag undrade då vem så skulle vara beredd att betala så hutlöst mycket pengar för en framtidsutsikt som….ja, som förmodligen inte skulle slå alla med häpnad).

Samtidigt är jag rätt svag för både media, framtid och utsikter (det sistnämnda som förövrigt idag blir på flera plan, eftersom eventet just hålls flera plan upp i Skrapans restaurang ”Och himlen därtill”) och jag hoppas förstås på några högtflygande och givande timmar.

Så här presenterar i alla fall de inbjudande själva sitt evenamang:

”Vilka är morgondagens vinnare i mediabranschen? Vilka utma­ningar väntar och vilka frågeställningar delar du med andra ledande personer i branschen? Välkommen att ta del av den före alla andra. Vi vill under lättsamma former ge dig våra reflektioner på resul­tatet i undersökningen, men framför allt diskutera tankar och slutsatser med dig och andra beslutsfattare i mediabranschen.

Evenemanget presenteras av Nicklas Kullberg, partner, PricewaterhouseCoopers och Ola Ahlvarsson, styrelse­ ordförande i SIME samt internetentreprenör och mediaprofil.”

Mina reflektioner får du senare – och kanske ses vi rent av där?

One thought on “Idag skrapar jag framtid på ”Global Entertainment & Media Outlook 2010″

  1. Pingback: Ökad betalningsvilja och mobilare internet – här är femårsutsikten för mediaindustrin | The Jennie

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>