Alltid intressant att prata mer än produkt

Jag uppmärksammade ju häromdagen Norwegian som breddat sina vingar med en ”framgångspodd”. Men de är knappast ensamma om att äntra etern och prata bortom produkt. Även Alltid – det nya, omtalade bolaget som vill vända upp och ner på den traditionsbundna elmarknaden med en ny typ av elavtal och klart hippare form av kommunikation – har dragit igång en podd. ”En intervjupodd om el, beteendeförändring, digitalisering, entreprenörskap och hållbarhet”, alltså det som Alltid, enligt grundaren och internetentreprenören Anton Johansson, i lite bredare bemärkelse står för.

Kabaam! podcast, som Alltid säger.

I det första avsnittet, som sändes för hela månaden sen men som jag blev varse om först i dag, får vi möta psykologkandidaten/entreprenören (skam den som inte bär en slashtitel!) Niklas Laninge, som bland annat pratar beteendeekonomi, det vill säga ”psykologin kring hur vi fattar beslut”. Och som tillsammans med Anton resonerar kring hur man väcker  intresse och skapar beteendeförändringar inom tråkiga områden där strukturer och rutiner och så-har-vi-alltid-gjort är helig mark.

Intressant avsnitt, och som helhet smart satsning. De flesta varumärken är ju mer än sin produkt, och det här tycker jag är ett strålande sätt att visa det på. (Dock att du fortfarande i grunden måste ha en bra produkt, och att har du inte det hjälper ingen podd, blogg, annan arena eller annat prata-runt-omkring-tema i världen).

Det här är inlägg 21 i #Blogg100 – en numer årlig utmaning i att publicera minst ett blogginlägg om dagen, hundra dagar i rad. Följ mig även på Bloggbyråbloggen, som också är en del av Blogg100 2014. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>